zondag 19 februari 2012

Ik wil de Pioneer CDJ-1000 mk3!

De Pioneer CDJ-1000 mk3, wat een geweldig apparaat is het toch!
Pioneer CDJ-1000 mk3
Ik zou graag willen zeggen dat ik er alles voor over heb om 2 van deze in combinatie met een Pioneer DJM-900 thuis te hebben staan, maar dan lopen we precies tegen het probleem aan. Hij is ontzettend duur!!

Inmiddels in hij vervangen door de Pioneer CJD-2000 welke veel meer opties heeft. Je zou denken dat de oudere CDJ-1000 hierdoor spotgoedkoop te vinden is, maar dat valt toch tegen. Net als zoeken naar een goede tweedehands auto, kwaliteit is gewoon duurder. 

Voor mij heeft deze draaitafel een grotere emotionele waarde. Een van de weinige keren dat ik live gedraaid heb, heb ik besloten om een exemplaar van de CDJ-1000 in te huren. Technisch gezien heb ik hem twee keer gehuurd; een keer om te testen, en een keer om live te draaien. Misschien heb ik het in mijn hoofd een beetje rooskleuriger gemaakt, maar het was echt een knal feest!

Ik ben nog steeds onder de indruk van de mogelijkheden van dit apparaat. Ik heb mezelf ook altijd voor gehouden dat wanneer ik een flink bedrag win met een loterij (any day now...) ik een leuke DJ opstelling voor mezelf zou willen kopen. Deze opstelling past dan natuurlijk perfect in mijn zesde slaapkamer van mijn nieuwe villa net buiten de stad! In dat geval zou ik uiteraard kiezen voor de CDJ-2000 gezien geld dan toch geen rol speelt, maar als we een beetje realistisch blijven, is de CDJ-1000 een betere koop.

De look en feel van de CDJ-1000 is gewoon heerlijk. Alles straat robuust en betrouwbaar uit. Het is niet voor niets dat de grote DJ's altijd live draaien met deze apparatuur.
DJ Tiesto live op Pioneer CDJ-1000 in Club XS Encore in Las Vegas

David Guetta live op Pioneer CDJ-1000.

Afrojack live op Pioneer CDJ-1000 en en CDJ-2000

Armin van Buuren live op Pioneer CDJ-2000 in Buenos Aires. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten