donderdag 9 februari 2012

Reclames

Wat zijn de reclames van tegenwoordig toch slecht. Iedereen klaagt er over en zapt snel verder wanneer die muts tijdens een pianoles de instructeur tackelt.
Prada Candy reclame; "I DON'T CARE!" ik ook niet...
Toch moeten we toegeven dat het werkt. Ik weet bijvoorbeeld hoe dat bovenstaande reclame van Prada is. Maar ik kan niet zeggen dat het mij over haalt om dat luchtje te kopen.

Datzelfde geldt voor de goede reclames. Denk aan de classics van Achmea. De term "even Apeldoorn bellen" zal in de meeste huiskamers wel bekend zijn. Maar wil dat zeggen dat dit de verkoopcijfers omhoog gooit?
Voor mij is dat niet het geval. Ik weet dat het bedrijf bestaat, en zal ook zeker in mijn lijstje voorkomen wanneer ik op zoek ga naar een zorgverzekering. Toch zal ik niet direct Apeldoorn bellen. In hoeverre is de reclame dan geslaagd? En was dat al het marketing budget waard?

Al met al bagatelliseer ik het allemaal door te denken dat het contrast tussen slecht en goed alleen maar groter word door slechte reclames. Hoe meer slechte reclames, hoe beter de goede reclames zijn.

Korte shout-out naar het marketing team van AH. Ga zo door!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten