dinsdag 27 september 2011

Grip op Koolhydraten; Het Yvonne Lemmers dieet.

Yvonne Lemmers
Eindelijk is het dan zover. Ik ben over gehaald om op dieet te gaan! Mijn vriendin heeft me over gehaald om samen het koolhydraten-arm dieet van Yvonne Lemmers te volgen; Grip op Koolhydraten.
Bekend gemaakt door mijn moeder, al eerder getest door mijn vriendin, maar nu doe ik mee! Onder het motto; "Samen staan we sterk", gaan we de komende weken de toevoer van koolhydraten flink afknijpen, in de hoop zo een aantal kilootjes kwijt te raken. Gezien we hier beide aan mee doen, kunnen we elkaar goed motiveren. Plus, we zouden het elkaar alleen maar moeilijk maken als één iemand dat dieet volgt, en de ander gewoon een zak chips naar binnen giet.


Het Yvonne Lemmers dieet spreekt mij erg aan gezien je alleen op de koolhydraten hoeft te letten, niet zozeer op de calorieën. Je mag dus gewoon kaas, vlees, beleg en dat soort dingen, zolang je het maar een beetje met mate doet. Extra veel vet eten omdat je geen koolhydraten mag is dus niet echt de bedoeling. Hoe lekker het ook is of uit ziet, (Zoals bij This Is Why You're Fat)het is behoorlijk ongezond. Een ander aspect van dit dieet wat het het psychisch een stuk verdraaglijker maakt, is dat je één uur per dag gewoon koolhydraten mag eten. Iets niet mogen, maakt het verlangen naar datgene alleen maar sterker (roken?). Iets alleen op een bepaald tijdstip mogen, is veel makkelijk (KPN daluren?).

Bij mij zal het de eerste weken waarschijnlijk(/hopelijk) vanaf vliegen, gezien ik wel een aantal kilootjes kan missen. Dat is bij een collega van me wel gebleken, die is 24 kilo kwijt met soortgelijk dieet. Alleen moest hij iets heel belangrijks opgeven waar ik geen last van zal hebben, bier. Ik heb namelijk mijn research goed gedaan, er zitten 0 koolhydraten in whisky! hooray!

Zie ook de Blog van mijn vriendin over het Grip op Koolhydraten dieet van Yvonne Lemmers.

EDIT: zie de UPDATE
EDIT: zojuist het Yvonne Lemmers kookboek besteld!
EDIT: Als mijn vriendin zo voor me blijft koken, komt het helemaal goed met dit dieet!
Een avondmaaltijd, goedgekeurd voor het Yvonne Lemmers dieet

2 opmerkingen:

  1. ahaaa dus dat was dat pakketje dat ik wel open mocht maken :D Helaas is hij nog niet binnen!
    Super tof wel :D

    BeantwoordenVerwijderen